counter create hit
مطالب مرتبط:

معرفی بدترین بازیگران سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نويسندگان و منتقدان سينمايي همراه با نويسندگان همشهري جوان بدترين‌هاي جشنواره سي وششم را انتخاب كردند. طبق آراي به دست آمده از مجموع نظر سنجي انجام شده، نيكي كريمي براي بازي در فيلم «كاميون» عنوان بدترين بازيگر زن جشنواره ...

اسکندری، ابراهیمی و شاه‌محمدلو به سریال خانواده دکتر ماهان پیوستند

لاله اسکندری، شیوا ابراهیمی و بهرام شاه محمدلو در سریال خانواده دکتر ماهان به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم به ایفای نقش می‌پردازند. به گز ...

صداپیشه جناب خان به «گلشیفته» پیوست

خبرگزاری صبا: محمد بحرانی در اولین همکاری با بهروز شعیبی مقابل دوربین «گلشیفته» رفت. این بازیگر همچنین در مجموعه "کلاه قرمزی" صداپیشه عروسک‌های " ...

پشت پرده حمله دولت ترکیه به عفرین

داوود هرمیداس‌باوند-استاد روابط بین‌الملل در روزنامه شرق نوشت: دولت ترکیه با ارتش خود وارد خاک سوریه شده و به عفرین حمله کرده است. این کشور چندی پیش نیز به شهر جرابلس سوریه حمله کرد و اردوغان اعلام کرد این اقدام ...

برنامه غذایی مادران شیرده، بهترین مواد

شیردهی از مهم‌ترین دوران در زندگی هر زن است، خصوصاً سه ماه اول پس از زایمان. اما دقیقاً چه غذاهایی برای سلامت مادر و رشد خوب نوزاد موردنیاز است؟جوجو برای افزایش میزان شیر مادر شهرت بسیاری دارد. بعلاوه منبع خوبی از فولیک اسید، فیبر، پروتئین و آ ...

انتخاب هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی/ ارسال 357 اثر

به گزارش گزوه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی، دکتر وحیدیان در احکامی اقایان فرهاد اصلانی، دکتر احمد الستی، مهدی قربان پور، مازیار مشتاق گوهری و امیر توده روستا را به عنوان هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی انتخاب ک ...

تکنولوژی مدرن، پرده از راز پرتره های مومیایی برداشت

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceNews، باستان‌شناسان بریتانیایی در زمستان سال 1899-1900 در حال جست‌وجو در تبتونیس در شمال مصر بودند که مومیایی‎هایی کشف کردند که روی صورتشان به جای ماسک پرتره‌ وجود داشت. در گوری یک نقاشی، کمی‌ ...

«جوکر» فیلم «اسکورسیزی» معرفی شد

«جوکر» فیلم «اسکورسیزی» معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : «هواکین فینکس» بازیگر آمریکایی؛ نقش «جوکر» را در فیلم جدیدی که «مارتین اسکورسیزی» تهیه می‌کند، ایفا خواهد کرد. به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «هواکین فینکس» بازیگر نامزد اسکاری که در فیلم‌ها ...

«عصبانی نیستم» دوباره اکران نشد/ درمیشیان: مسئولان پاسخگو نیستند +عکس

«عصبانی نیستم» دوباره اکران نشد/ درمیشیان: مسئولان پاسخگو نیستند +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بدنبال اکران نشدن فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان کارگردان این فیلم با انتشار سند به اکران نشدن این فیلم اعتراض کرد. در پی توقف مجدد اکران دوباره فیلم سینمایی «عصبانی نیستم ...

توصیه انتظامی به خواندن کتاب تازه نویسنده مطرح

توصیه انتظامی به خواندن کتاب تازه نویسنده مطرح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اثر تازه رضا امیرخانی با عنوان «ره‌ش» در اینستاگرام نوشت: «رمان «رهش» رضا امیرخانی را توصیه می‌کنم حتما بخوانید؛ در باره شهرفروشی و ظلمی است که به تهرانی‌ها و کلانشهرها می‌شود. چن ...

سینما ثابت کرد موثرترین و مردمی‌ترین هنر است

آیین اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز در باشگاه فرهنگی نفت آبادان برگزار شد تا پرونده این دوره هم بسته شد. به گزارش ایلنا، محمدمهدی حیدریا ...

نیوشاضیغمی : پاسپورت ایرانی بی ارزش است/ همکارانم حق دارند خارج زایمان کنند +فیلم

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- در شرایطی وزارت ارشاد به رفتارهای فرامتنی و بازیگوشی هنرمندان و بازیگران سینما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و عدم نظارت بر رفتارهای زنان بازیگر زمینه جنجال‌های تازه‌ای را رقم می‌زند . پس از اظهارن ...

فرمول های موفقیت پوتین در عرصه قدرت / این مرد چگونه توانسته تاکنون دوام بیاورد؟

فرمول های موفقیت پوتین در عرصه قدرت / این مرد چگونه توانسته تاکنون دوام بیاورد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارین افرز در مقاله ای تحلیلی به بررسی نقش پوتین در قدرت گیری روسیه طی سال های حکومتش پرداخته است . مقاله ای که با قلم کریس میلر تدوین شده و مروری دارد بر آن چه به اعتقاد نویسنده نمایانگر قدرت و مو ...

درخشش ستاره ایرانی در لیگ فوتسال قزاقستان (فیلم)

ملی پوش ایرانی در لیگ فوتسال قزاقستان نمایش بی نظیری داشت و به پیروزی پرگل این هفته تیم غیرت کمک بسزایی کرد. به گزارش ایلنا، در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتسال قزا ...

«خوک» دارد گداییِ فحش می کند!

کافه سینما: پس از اظهارنظرهای «سیاسی» لیلا حاتمی در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره برلین، درباره «سرنوشت معترضان در ایران»، واکنش‌های متفاوتی، موافق و مخالف این اقدام ابراز شد. مخالفان از انگلیسی حرف زدن ضعیف حاتمی می‌گویند، و از این که به گفته آن‌ها انتقادهای داخلی را پیش ...

«خوان بی خان» در موزه سینما افتتاح می‌شود

مراسم اکران افتتاحیه مستند «خوان بی خان» در موزه سینما برگزار می‌شود. به گزارش  ایلنا،مراسم  اکران افتتاحیه و آئین دیدار مستند «خوان بی خان» به ک ...

روایت خالق پدینگتن ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می شود

روایت خالق پدینگتن ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می شود

روایت خالق پدینگتن‌ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می‌شود سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:پل کینگ که این ...

تلویزیون "زمان شام"است ؟

تلویزیون چه بر سر «به وقت شام» آورد؟

خبرگزاری فارس: در جشنواره فیلم فجر 2 برنامه تلویزیونی "هفت" و "سینما دو" هر شب فیلمهای جشنواره در روز شنبه و با ماندن آثار حاضر در این جشنواره است که هر شب نیز با اخبار مختلف در صورت. البته در برنامه شب سینما دو سیاره فضایی شکل و بدون هیاهو, اخبار نیروهای کار خود را.اما چه دلیل بود ناگهان همه چشم ها را به دو طرف مربوط است ؟ کلمات به "ابراهیم حاتمیکیا" در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در تور است. **اعتراض تهران در نتیجه برای چه کسی ؟ او در این مراسم گفت: با تشکر از شما از این عزیزان از اعضای هیات داوران عزیز خروج استفاده می شود. مدیر این سیستم انجام دهد. صنعت فیلم من افتخار است که من خواهد شد بحث در مورد سی سال سن امداد است. دلم می خواهد از حرفه های سازمان اوج با تشکر از. دوستان که زحمت به کشتن سربازان امام ایجاد خواهد شد. با عرض پوزش به شنیدن برخی از سهامداران از جمله (دیده بان) میراث شعر فارسی هستند که با این نسخهها کار از فیلم های ارگانی و نهادی و نظارتی به عنوان آنها می گویند. من افتخار می کنم که یک فیلم در مورد مدافعان حرم من ساخته شده است. من با افتخار این ویدئو را عزیز مثل حاج قاسم سلیمانی این جایزه شدم. من افتخار می کنم از کودکان و نوجوانان در سپاه به زحمت به استفاده مثل خودم رشد بود. پشتیبانی از من دریافت کرده اند. تهران گفت: اگر خانه سینما به وزارت کار و تحلیل. من بهشت; همچنین به این دلیل که سنت است که در کنار محدوده B فیلم ما با توجه به شهود. امثال آقای-سازمان دیده بان کلماتی که به باب جنایات است. من احترام ... تلویزیون. فیلم‌های من را بارها از تلویزیون پخش می‌کنند اما آدم‌هایی که باید از تفکر فیلم‌های من دفاع کنند به یکباره به اپوزوسیون تبدیل می‌شوند. از مسئولین شبکه سه و دو شکایتم را به خدا می‌برم. بابت رفتار زشت‌شان در این مدت که به فیلم روا داشتند. وی در خاتمه تاکید کرد: سردار سلیمانی برای «به وقت شام» گریست. اُف به کسانی که گفتند به وقت شام فیلم کمدی است. من غصه می‌خورم در جایی هستم که اینجا نگاهداری و محافظتش دست بچه‌هایی است که در  به وقت شام به آن‌ها اشاره شد. این لجبازی را به خدا شکایت می برم. این نگاه زشتی است برای این مملکت. این سخنان حاتمی‌کیا عطف به یکی از قسمت‌های برنامه هفت بود که خانم آنتونیا شرکا و غلامعباس فاضلی مهمان رشیدپور می‌شوند تا فیلم «به وقت شام» را نقد کنند. آنتونیا شرکا در این برنامه گفت: من از فیلم دوم ایشان که دیده‌بان که یک مینیمال جنگی و روایت متفاوتی از سینمای جنگ بود و من را شیفته کرد و باور کردم حرف ایشان را. تا به حال هم فیلم‌های عظیم و بیگ پروداکشن ایشان را دیده‌ام و من آن تعلق خاطر به ایدئولوژی را می‌بینم و از این بابت خوشحالم. وی ادامه داد: این انتقاد بر ایشان وارد است که تصویری که از داعش ارائه شده باسمه‌ای است و شبیه بازی‌های کامپیوتری است ولی خود آقای حاتمی‌کیا در این باره توضیح دادند که ماهیت داعش اگزجره است و پوشش قربانیان و حرکات نمایشی و ... همه نمایشی است و حرکت‌های داعش همه نمایشی است. و روایت پست مدرنی نسبت به جنگ دارند. اگرچه در جاهایی غیرواقعی بود مخصوصا جاهایی که داعش وجود داشت و ارتباط سخت بود. شرکا اظهارداشت: منی که نقد می‌کنم شاید لزوما علاقه‌ام سینمای جنگ نباشد و سینمای ضد جنگ باشد ولی به هر حال این فیلم یک فیلم جنگی است و ممکن است من علاقه نداشته باشم یک بار دیگر این فیلم را ببینم  و چیز جدیدی به من ندهد ولی در قالب خود یک فیلم کامل است و خیلی حرفه‌ای و تخصصی ساخته شده و برای من قابل احترام است. **فیلمی که باید دوست داشته باشم!به گزارش فارس، در بخش بعدی این برنامه فاضلی سخنان خود را این گونه آغاز می‌کند:«من ضمن اینکه این فیلم را دوست...« این سخن از سوی رشیدپور با فعل دارم کامل می‌شود» اما فاضل این‌گونه ادامه می‌دهد که باید دوست داشته باشم! با نظر خانم شرکا یک جاهایی مخالفم. فاضل پس از گفتن این جمله اشاره‌ای نمی‌کند و توضیحی نمی‌دهد که چه بایدی او را مجبور به دوست داشتن این فیلم کرده است؟وی افزود: ابراهیم حاتمی‌کیا در دهه 60 کشف منتقدان است و با فیلم‌های کوتاهش و نقد خسرو دهقان بر فیلم هویت و نقد پر ستایش مسعود فراستی به دیده بان و مهاجر و بعد هم فیلم‌های دیگر او که مقبولیت کلی پیدا کرد. اما در سال‌های بعد اتفاقی در سینمای حاتمی کیا افتاد که ما در این فیلم هم به طور مشخص شاهد آن هستیم و آن این است که زیبایی‌های بصری جای خود را به جذابیت‌های تصویری داد. در فیلم‌های نخستین او در یک دهه می‌بینیم که یک سینمایی است که المان‌های تصویری بسیار ماندگار است و با وجود اینکه اساسا سینمای حاتمی‌کیا یک سینمای کمابیش شعاری است، آنها را می‌پوشاند و قابل قبول می‌کند.وی تصریح کرد: اما بعد از اتفاقی که برای چندتا از فیلم‌های حاتمی‌کیا می‌افتد یعنی دوره‌ای که با به نام پدر آغاز می‌شود و یکجوری از جانب منتقدان پس زده می‌شود و استقبال قبلی صورت نمی‌گیرد... رشیدپور تاکید می‌کند که چون حاتمی‌کیا کم کم می رود سراغ سینمای اجتماعی و فاضل ادامه می‌دهد که: و بعد می‌خواهد خط عوض کند و دعوت را می‌سازد و بعد فیلمی که به مشکل برمی‌خورد به رنگ ارغوان و بعد..به گزارش فارس، در ادامه رشیدپور با لبخند گفت: ولی باهوش است و برمی‌گردد، فاضلی نیز در ادامه عنوان داشت: و بعد فیلمی که هنوز در محاق مانده است، رشیدپور نام گزارش یک جشن را بر زبان می‌آورد. فاضل نیز عنوان می‌کند که خوب شد شما گفتید مشکلی که نیست، رشیدپور هم تاکید می‌کند نه نه گزارش یک جشن.فاضلی ادامه داد: بعد می‌آید جذابیت‌های تصویری را جایگزین می‌کند. سینمایی که جلوه‌های ویژه است و در بادیگارد هم داریم و در به وقت شام به اوج می‌رسد. این فیلم ضمن اینکه تاکید می‌کنم این فیلم را نگاه کنند و فیلم دوست داشتنی است و اقرار می‌کنم که مانع تماشای این فیلم از جانب هیچکس نمی‌شوم و دعوت می کنم، این فیلمی است که جلوه‌های بیشتر در آن حضور دارد و غلبه دارد و این فیلم به ماندگاری فیلم‌های گذشته حاتمی‌کیا نیست و البته امیدوارم باشد این پیش بینی بنده است در عین حال بعضی المان‌ها و نوع روابطی که در فیلم‌های حاتمی‌کیا دیده‌ایم اینجا دیگر تکراری و خسته کننده است.*قهرمان در نهایت به خشونتی می‌رسد که ضدقهرمان می‌شودوی افزود: تنش بین فرمانده و فرمانبر، فرزندو  پدر، قهر کردن، دوباره برگشتن. این عناصر دراماتیکی هستند که خیلی تکرار شده‌اند و به نظر می‌رسد باید اینها را با کنش‌های دیگر دراماتیک جایگزین کند. آقای رضا درستکار هم تاکید کردند که این را بگویم که آنتاگونیست یعنی ضد قهرمان می‌آید پروپاگانیست یعنی قهرمان را وادار می‌کند که مثل خودش بشود. یعنی اینجا عملا قهرمان در نهایت به یک خشونتی می‌رسد رفتارش که تبدیل به ضد قهرمان می‌شود. وی تاکید کرد: اما با تمام این تفاسیر این فیلم به خاطر جلوه‌های ویژه یک گام سینمای ایران را به جلو برده و حتی نوع شعاری بودنش اشکالی ندارد و می‌تواند در گیشه اتفاق جدید به وجود بیاورد و می‌تواند با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌تواند تکانی به سینمای ایران بدهد و دستاوردهای فنی آن را به جلو ببرد. پس من طرفدار این فیلم هستم.رشیدپور اما تاکید می‌کند که من با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌ها کاملا مخالفم چون تجربه خوبی نیست که ارگان‌ها و سازمان‌ها بلیط بخرند و فاضلی نیز عنوان می‌کند برای اینکه این فیلم‌ها با بودجه خیلی زیادی ساخته میشوند که شاید 50 برابر بودجه یک فیلم سینمایی است و برای حمایت از این فیلم‌ها باید یک اتفاق جدی‌تری صورت بگیرد.طبیعتا چنین فیلمی نمی‌تواند با سرمایه معمولی یک تهیه‌کننده ساخته شود.رشیدپور هم در این باره گفت: مشکل بنیادین با هم در این حوزه داریم و بحث نکنیم بهتر است.در نهایت نیز فاضلی از 5نمره یک به فیلم حاتمی‌کیا می‌دهد و خانم شرکا نیز از 5 نمره 3 به فیلم به وقت شام می‌دهد و رشیدپور هم گفت که اولین شبی است که این همه اختلاف نمره دارید با هم. به گزارش فارس، بخش دیگری از این اعتراض نیز به برنامه «سینما دو» با اجرای حامد عنقا بود. هرچند که عنقا نخستین برنامه خود را به فیلم به وقت شام تقدیم کرد و چند برنامه هم به حضور عوامل این فیلم سینمایی اختصاص داد، اما در نهایت نیما حسنی‌نسب تیرخلاص خود را در نقد این فیلم زد و در سخنانی اعلام کرد که حاتمی‌کیا یک کمدی ساخته است! هرچند که حامد عنقا مجری این برنامه به سرعت وارد عمل شد و در مقابل این سخن حسنی‌نسب ایستاد و با او مخالفت کرد، اما علی‌رغم حمایت‌های گسترده گروه سازنده سینما دو از لاتاری، به وقت شام و تنگه ابوقریب، نقدی غیرمنصفانه از سوی منتقدان بر فیلم به وقت شام وارد شد. علی مصلح که به همراه نیما حسنی‌نسب در برنامه سینما دو به نقد به وقت شام پرداخت، در سخنانی گفت: تکنیک و مضمون تا جایی که هواپیما برمی‌گردد و در پالمیرا می‌نشیند و داعشی‌های گریخته از غرب را می‌بینیم و پیشبرد قصه از دست قهرمان خارج می شود، فیلم از دست می رود. تماشاگر یک توقعی برایش پیش می‌آید که فیلم داستان پدر و پسری است که با هم چالشی دارند اما به نقطه‌ای می‌رسد که فیلم رها می‌شود. عنقا نیز عنوان می‌کند: به جهت روایت این طور نیست که هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان قصه را جلو می‌برند و جنس وقایع این شخصیت‌های داستان را جلو می‌برد.حسنی نیز در این برنامه می‌گوید: اشکال از جایی است که ما به فیلم و درام و قصه و روایت به عنوان اینکه می‌خواهیم چیزهایی بگوییم و نکاتی داریم و مضامینی داریم و قرار است انتقال دهنده موضوعی باشد، بنابراین بدون اینکه حواسمان باشد تبدیل به یک پازل نه چندان منسجم می‌شود از مجموعه‌ای از ایده‌ها و تم‌هاو م موقعیت‌هایی که چون موضوع درباره آن است باید نشان بدهیم. یک بخشی به دلیل ملاحظات ایدئولوژیک است، یک بخشی به خاطر مسائل استراتژیک است، یک بخشی اصلا به خاطر علایق شخصی است، یک بخش تماتیک محبوب فیلمساز است، یک بخشی اصرار کسانی است که موضوعات کلان را مطرح می‌کنند و بنا براین ناگهان فرمان از دستش در می‌رود و در این فیلم دیگر خیلی فرمان از دستش درمی‌رود. عنقا ادامه می‌دهد: بحثم این نیست که با فیلم زاویه ندارم و به آن انتقاداتی ندارم اما اصلا نمی‌پذیرم که چیزهای بیرونی به فیلمی که ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از 3 دهه فیلمسازی آن هم با این اشل و پروداکشن و این تهیه کننده داشته وارد شده باشد. علی مصلح تاکید می‌کند: حاتمی‌کیا در سفری که به سوریه داشته ایده‌ای داشته که فیلمش را قربانی آن کرده است و بیشتر از اینکه خشونت باشد، شو است. حتی واقعا سر اسیران خود را نمی‌برند.  حسنی نسب ادامه می‌دهد: بیس تحقیقاتی نشان داده که پست مدرنیسم است و به دلیل تعجیل و فرصت کوتاهی که برای ساخت فیلم هست، به تیترها و تک مقاله‌ها بسنده شده، اصلا فکر نمی‌کردم ابراهیم حاتمی‌کیا طبع فانتزی و هجو  یک ذره فانتزی باشد. فیلم جاهایی کاملا کمدی می‌شود. فیلم در بخش‌هایی به زی‌مویی می‌رسد. فیلم‌هایی که فیلمساز موضوع خود را خیلی جدی می‌گیرد ولی به دلیل پروسه تولید به کاریکاتور تبدیل می‌شود. پخش جهانی برای این فیلم شوخی است و خودشان هم می‌دانند. فیلم برای مصرف داخلی ساخته شده است. مشکلی که فیلم دارد این است که اگر حاتمی کیا میخواسته هشدار بدهد و از مدافعان حرم دفاع کند، فیلم را برای کسانی ساخته که موافق این اتفاق هستند و ما نمادهایی که می‌بینیم این است که سوری‌ها از قهرمان‌های فیلم مثبت‌تر هستند و این عمدی است. در پایان این بخش حامد عنقا در مقابل اظهار نظر منتقدان کوتاه نمی‌آید و در دفاع از فیلم حاتمی‌کیا تاکید می‌کند اگر به جای ابراهیم حاتمی‌کیا با نام دیگری در تیتراژ این فیلم روبرو بودیم، چه بسا ابو بلژیکی و ابوخالد (از شخصیت‌های داعشی فیلم) راحت‌تر پذیرفته می‌شدند.عنقا حتی بر این نکته نیز اصرار می‌کند که شما «به وقت شام» را از چشم یک کارگردان ایرانی می‌بینید و در مقابل اظهارنظرهای منتقدان تاکید می‌کند که بهتر است درباره فیلم نیت‌خوانی نکنیم. به گزارش فارس،نکته قابل توجه در آنچه که بر تلویزیون گذشت؛ واکنش رئیس رسانه ملی به این وقایع بود. در حقیقت علی عسکری برای اولین بار واکنش به موقع نسبت به یک اشتباه در تلویزیون داشت و با اعلام اینکه برنامه‌سازان تلویزیون هم دچار اشتباه می‌شوند، نشان داد که هنوز هم مخاطبان و برنامه‌سازان می‌توانند به رسانه ملی دلگرم باشند.